Omgeving

Het gebouw van Scouting Mondriaan staat in een bosrijke omgeving en ligt tevens dichtbij de historische binnenstad en het centraal station van Amersfoort. Het eigen bos rondom het gebouw biedt veel ruimte voor activiteiten en ook in de omgeving is voldoende te doen.

Bos en duinen
Het gebouw ligt in het bos de Bokkeduinen. Het bos is openbaar terrein, maar is in de praktijk zeer rustig. Daarom voelt de Bokkeduinen als het ware als een ‘eigen’ stuk bos. Het terrein is aan alle kanten afgesloten met hekken, dus veilig voor kinderen om zelf te spelen. De Bokkeduinen grenst aan het grotere bosgebied Birkhoven. Dit bos met een grote bosvijver ligt op loopafstand van het gebouw. Op de fiets ben je met slechts 20 minuten fietsen bij de Soesterduinen, een mooi gebied met bos, zandverstuivingen en heide.

Activiteiten & attracties
Op loopafstand van het clubhuis bevinden zich Dierenpark Amersfoort en het Bosbad Amersfoort. Bij het bosbad ligt ook een midgetgolfbaan en een hoogteparcours. Wie binnen wil klimmen kan vlakbij terecht in KEI boulderhal. Voor bowlen, lasergames en een kinderspeelparadijs kun je bij Superfun terecht, ook op loopafstand van het gebouw.
Op de fiets is het Henschotermeer goed bereikbaar, voor wie in natuurwater wil zwemmen. Liever overdekt zwemmen? Dan kun je terecht bij zwembad de Octopus in Leusden op een half uur fietsen, of een kwartier met de auto .

Binnenstad Amersfoort
Binnen een kwartier fietsen sta je middenin de historische binnenstad van Amersfoort. Het relatief compacte centrum leent zich goed voor een marktspel, vossenjacht of om te winkelen. Ook kunnen er rondvaarten of stadswandelingen worden gedaan en kan de 98 meter hoge Onze Lieve Vrouwetoren beklommen worden.

Mogelijkheden voor meerdaagse hikes
Een tweedaagse hike uitzetten in de omgeving is goed mogelijk. Scouting Labelterreinen PBC Austerlitz en Buitenzorg in Baarn liggen beiden binnen een dag loopafstand.