Kosten & benodigdheden

Contributie + extra bijdragen
Een lidmaatschap bij Scouting Mondriaan kost € 45,- per kwartaal (per 1-1-2021). Voor sommige programma’s, alle weekendkampen en het zomerkamp wordt een extra bijdrage gevraagd. Dit verschilt per jaar en per speltak.

Een indicatie van deze kosten is als volgt:

• Bevers: 1 weekendkamp € 5-10
  • Welpen: 2-3 weekendkampen van € 5-10 per keer,  een zomerkamp van +/- € 90
  • Scouts: 3-4 keer een weekendkamp van € 5-20 per keer,  een zomerkamp van +/- € 120
  • Explorers: 3-4 keer een weekendkamp van € 15-25  per keer, een zomerkamp van +/- € 250

Het kan daarnaast een heel enkele keer voorkomen dat er voor een speciaal programma een extra bijdrage gevraagd wordt.

Overigens: er zijn diverse mogelijkheden om een financiële ondersteuning te krijgen. De gemeente Amersfoort heeft een verzameling met regelingen (geldcheck033) en heeft zelfs informatiewinkels bijvoorbeeld. Neem eventueel contact op met de penningmeester op, we helpen je graag!

Scoutfit

Kleding
Op scouting is het handig om goede stevige schoenen te dragen en kleding die vies mag worden. Daarnaast dragen alle kinderen op scouting een Scoutfit. Bij Scouting Mondriaan houdt dat in: een scoutingblouse (mét insignes) en een das. De blouse kun je kopen in één van de scoutsshops in Nederland, of online via de webwinkel. De das van Scouting Mondriaan kun je samen met de installatie- en speltaktekens van Scouting Nederland, de Mondriaanbadge, naambandje en de Regio Utrechtse Heuvelrug badge kopen bij de eigen leiding. Hieronder staat per leeftijdsgroep aangegeven wat je nodig hebt.

Bevers (5-7 jaar)

• Scoutfit blouse rood
  • Dasring (mag ook een andere dasring zijn)
  • Installatie- en speltaktekens, Scouting Mondriaan das, naambandje, badge en regiobadge (te koop via de eigen leiding)

Welpen (7-11 jaar)

• Scoutfit blouse groen
  • Dasring (mag ook een andere dasring zijn)
  • Installatie- en speltaktekens, Scouting Mondriaan das, naambandje, badge en regiobadge (te koop via de eigen leiding)

Scouts (11-15 jaar)

• Scoutfit blouse beige
  • Dasring (mag ook een andere dasring zijn)
  • Installatie- en speltaktekens, Scouting Mondriaan das, naambandje, badge en regiobadge (te koop via de eigen leiding)

Explorers (15-18)

• Scoutfit blouse brique
scoutfit insignes

Wat moet waar?

1. Speltakteken (bevers, welpen, scouts of explorers)
  2. Installatieteken Scouting Nederland
  3. Scouting Mondriaan naambandje
  4. Scouting Mondriaan Badge
  5. Regio Utrechtse Heuvelrug badge
  6. Overige insignes (later verdiend, of gekregen op kampen)

Daarnaast hebben we een kledinglijn, met een T-shirt en een Fleecevest die optioneel aangeschaft kunnen worden. Zie hiervoor, en voor de prijzen van het installatiepakket en de losse insignes de desbetreffende pagina.