Vrijwilligers gezocht!

De leiding van Scouting Mondriaan verzorgt elke zaterdag een programma voor de kinderen.  Verder organiseren en begeleiden zij weekendkampen, zomerkampen en andere activiteiten. De leiding bestaat uit jonge, enthousiaste mensen die zich vrijwillig inzetten voor scouting naast hun drukke studie of baan. Daarnaast zijn er veel vrijwilligers met andere taken, bijvoorbeeld materiaalbeheerder,  bestuurslid of oudervertegenwoordiger.

Hieronder een item uit het Jeugdjournaal, opgenomen bij Scouting Mondriaan. Er zijn wachtlijsten bij Scouting; als er meer vrijwilligers zouden zijn dan zijn de wachtlijsten er niet of zijn ze korter!

Lijkt het je leuk om vrijwilligerswerk bij scouting te doen of ben je op zoek naar een stageplek én vind je het leuk om:

• Activiteiten te organiseren
  • Samen te werken met kinderen
  • En leuke mensen te ontmoeten?

Scouting Mondriaan is naar jou op zoek! Neem contact op met vrijwilliger@scoutingmondriaan.nl.

Als je vrijwilliger wordt dan hoort daar een intake-gesprek bij. Daarnaast vragen we je om ons Huishoudelijk reglement te onderschrijven en je daaraan te houden. De gedragscode van Scouting Nederland maakt hier onderdeel van uit. Ook wordt er een (gratis) VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) aangevraagd.

Stage lopen bij scouting
Voor diverse opleidingen is het mogelijk om stage te lopen of studieopdrachten te doen bij scouting. Scouting Mondriaan is een erkende instelling is voor het begeleiden van stages. De afgelopen jaren hebben verschillende stagiairs van Hogeschool Utrecht een leuke, leerzame stage gelopen bij ons. Sommigen vonden het zelfs zo leuk, dat ze na hun stage leiding zijn geworden. Meer weten? Vraag op school wat de mogelijkheden zijn en neem contact op met vrijwilliger@scoutingmondriaan.nl.